آلفا

ساخت وبلاگ

مشخصات ظاهری قهوه عربیکا

ظاهر دانه های قهوه عربیکا و قهوه های دیگر با یکدیگر متفاوت است. ویژگی های ظاهری دانه های قهوه عربیکا را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • شکل بیضی در مقایسه با قهوه های دیگر
  • فرم ظاهری صاف و تخت در دانه‌ ها
  • انحنای خط وسط دانه های قهوه عربیکا
  • قهوه‌ای که دانه قهوه عربیکا به ما می‌دهد، از طعم و مزه بهتری برخوردار است، از همین جهت بیشتر افراد علاقه به مصرف این نوع قهوه دارند. البته باید متذکر شد که طعم این ماده تا حدودی به برخی از موارد دیگر نیز بستگی دارد. از جمله این موارد می‌توان به منشأ آن، روش‌های فرآوری و … اشاره کرد. در راستای این موضوع گونزالو هرناندز رئیس Coffea diversa که در کاستاریکا مستقر شده، اظهار داشته که «بسته به متغیرها، هیچ توصیف و یا توضیحی در رابطه با طعم عربیکا وجود ندارد و نمی‌توان نظری قطعی در رابطه با این موضوع داد. طعم این قهوه می‌تواند شکلاتی، تند، کارامل، گل، اسیدیته روشن، اسیدیته خشک، آبدار، میوه، اسیدیته کم و …باشد.»

    بررسی‌های صورت گرفته برای قهوه عربیکا

    از طرفی دیگر «هانا نووساندر» که مدیر ارتباطات و استراتژی تحقیقات قهوه جهانی در اورگان ایالات متحده است، می‌گوید که دانه قهوه روبوستا نزدیک به ۱۰۰ هزار سال پیش دوره تکامل را طی کرده و اکنون یک دانه قهوه تکامل یافته به حساب می‌آید. در حالی که دانه قهوه عربیکا این‌چنین نیست و قدمت آن به ۱۰ هزار سال می‌رسد. با این اوصاف باید متذکر شد که روبوستا زمان بیشتری برای توسعه و تکامل داشته و سازگارتر شده است. همچنین باید بدانید که درخت دانه قهوه روبوستا در هر آب و هوایی امکان رشد دارد و نسبت به برخی از عوامل مانند آفات و بیماری‌ها مقاوم تر است. به نوعی باید گفت درخت این مدل از قهوه در مقایسه با درخت قهوه عربیکا بازدهی و عملکرد بهتری دارد.
    از دیگر تفاوت‌هایی که میان دو قهوه نام برده شده وجود دارد، باید به مقدار کافئین آن‌ها اشاره داشت. در این راستا باید گفت روبوستا میزان کافئین بیشتری دارد و اگر به دنبال یک اسپرسو کم کافئین هستید، انتخاب این قهوه مناسب نخواهد بود. از طرفی دیگر قند آن کمتر بوده و کرم خامه تولیدی آن نیز بیشتر است.
    موضوع دیگری که باید به آن اشاره داشتیم باشیم، عطر دانه قهوه روبوستا خواهد بود. جالب است که بدانید بو دانه‌های این قهوه پس از آنکه بو داده می‌شوند، چندان جذاب نخواهند بود؛ اما از آنجایی که طعم خوب و قیمت پایینی برای آن در نظر گرفته شده، طرفداران بسیاری پیدا کرده و شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد به خرید و استفاده از آن بپردازند.

  • اما قهوه بوربون زرد با توجه به کم بودن این واریته، منحصر به فرد ترین واریته ی بوربون است. گفته می شود که بوربون زرد دارای کیفیت به خصوصی از  میزان شیرینی، عطر و طعم چشمگیر، و طعم اسیدی مرکبات است. طعم میوه های رسیده و کشمش شیرین، طعم یاد های شاخص این قهوه هستند که ممکن است هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه بوربون زرد متوجه آنها شوید.

    دانه های بوربون به دلیل داشتن طعم های عمیق، غنی، شکلاتی و میوه ای خود معروف هستند. آنها به دلیل اسیدیته پیچیده و تعادل طعم فوق العاده خود بسیار قهوه های با ارزشی هستند. اما درست مانند هر قهوه دیگر، این دانه ها بسته به آب و هوا، کیفیت خاک و سایر عوامل، می توانند طعم های کاملاً منحصر به فردی را ارائه دهند.

    بهترین راه برای دم کردن قهوه بوربون چیست؟

    قهوه بوربن به دلیل طعم های لطیفش بیشتر برای روش های دم کردنی مناسب است، به این دلیل روش های دمی نت های طعمی را برجسته تر می کند. این بدان معناست که دانه‌های دارک روست و اسپرسو به خاطر مدیوم روست تا لایت روست کنار گذاشته می‌شوند. پیشنهاد ما برای دم کردن قهوه های بوربون قهوه های فیلتر کافی همانند وی ۶۰، کمکس و یا ایروپرس هستند که به خوبی طعم قهوه را عصاره گیری میکنند.

  • https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 90 تاريخ : شنبه 24 دی 1401 ساعت: 15:24

قهوه سبز تنها معجزه برای رسیدن به وزن ایده‌آل نیست و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. این نوع قهوه خام است و کافئین موجود در آن در مقایسه با قهوه رُست‌شده بسیار بیشتر است، بنابراین ممکن است باعث سردرد، بی‌خوابی، اضطراب و افزایش فشار خون شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه زیاد ممکن است باعث دفع کلسیم و کاهش جذب آن توسط روده شود، به همین دلیل خطر پوکی استخوان را می‌تواند افزایش دهد. ضمن اینکه تحقیقات درباره تاثیر آن بر لاغری هنوز کامل نیست و بدون مشورت پزشک نباید آن را به صورت مکمل یا پودر استفاده کنید.

کلام آخر

قهوه سبز همان قهوه خام است که به ‌دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی، مورد استقبال قرار گرفته ‌است. بیشتر افراد برای کاهش وزن به سراغ قهوه سبز می‌روند، زیرا سوخت‌وساز بدن را بیش از قهوه معمولی افزایش می‌دهد و کافئین آن بسیار زیاد است.

با این حال، مصرف بیش از اندازه آن نه تنها تاثیری بر لاغری ندارد، بلکه عوارضی مثل بی‌خوابی، سردرد و کمبود کلسیم برای بدن دارد. توصیه می‌شود بدون مشورت پزشک قهوه سبز را برای لاغری مصرف نکنید.

هر ماده طبیعی در کنار خواص و فوایدی که دارد، ممکن است مضراتی هم داشته باشد. این که بدانید مضرات قهوه سبز چیست و در چه صورتی نباید آن را مصرف کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. قهوه سبز به نظر عوارض جانبی کمی دارد. کافئین موجود در قهوه سبز، درست مانند کافئین موجود در قهوه دم‌کرده می‌تواند علائمی ایجاد کند که عبارت‌اند از:

  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • اضطراب

به دلیل کافئین موجود در این ماده، دوزهای بسیار بالای قهوه سبز می‌تواند خطرناک باشد. کافئین ممکن است برای افرادی که شرایطی مانند موارد زیر دارند، خوب نباشد:

  • گلوکوم
  • اضطراب
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • پوکی ‌استخوان
  • اختلالات خون‌ریزی

قبل از استفاده از مکمل قهوه سبز، در صورت داشتن هرگونه بیماری با پزشک خود صحبت کنید. با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، پزشکان، قهوه سبز را برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌کنند.

نحوه استفاده از قهوه سبز برای لاغری و کاهش وزن

واقعیت این است که هیچ مدرک علمی برای تعیین محدوده مناسب دوز قهوه سبز – هم در کودکان و هم در بزرگسالان – وجود ندارد. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از دستورالعمل های روی برچسب محصول پیروی کنید یا با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید با این حال، یک وعده (۳۰ دقیقه قبل از غذا) یک توصیه رایج است.

طرز تهیه قهوه سبز برای لاغری

ابتدا باید قهوه یا لوبیا سبز خود را یک شب خیس کنید. در هر فنجان آب از یک قاشق غذاخوری لوبیا استفاده کنید آب بلافاصله شروع به سبز شدن می کند حبوبات خود را روی پیشخوان بپوشانید.

وقتی آماده دم کردن شدید، حبوبات و آبی که در آن خیس شده بود را در قابلمه بریزید مایع را به جوش بیاورید و سپس آن را کم کنید تا بجوشد در قابلمه خود را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

مایع شما اکنون معطر و سبز خواهد شد. حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.
مرحله بعدی برای تهیه قهوه سبز این است که وقتی کاملاً خنک شد، قهوه سبز خود را از طریق یک فیلتر بریزید تا دانه‌ها و کله‌ها، پوست بیرونی دانه‌ها، که در فرآیند پخت جدا شده است، بگیرد.

قهوه سبز همان قهوه کال و بو نداده است که به خاطر حرارت ندیدن میزان کافئین و بخصوص پولیفنول ها، اسید کلروژنیک، کافئیک و کینیک آن بیشتر از قهوه بو‌داده است. در نتیجه خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی آن برای سلامت بدن از قهوه معمولی بیشتر است. به نظر می‌رسد این پولیفنول‌های موجود در قهوه سبز هستند که اثرات مثبتی روی سلامت انسان و لاغری دارند

 

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت: 15:32

معمولا روست قهوه مناسب برای فرانسه ملایم‌ یا به اصطلاح medium roasted است و برخلاف قهوه ترک درشت‌ و شن مانند آسیاب می‌شود. قهوه فرانسه با استفاده از فرنچ پرس دم می‌شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که قهوه فرانسه را با شیر گرم یا عسل میل کنند که هر فرد بسته به ذائقه‌اش می‌تواند آن را به قهوه‌اش اضافه کند.

روش های مختلف سرو قهوه فرانسه

فرنچ کافی را می‌توانیم با طعم‌دهنده‌های مختلفی مانند: کاکائو، عسل، دارچین و … سرو کنیم. حجم فنجان سرو قهوه ‌فرانسه معمولا ۱۵۰ سی‌سی است.

قهوه فرانسه بخوریم یا نه؟

پیشنهاد می کنیم، حتماً امتحانش کنید. اگر خوشتان آمد، دستگاهش را تهیه کنید و خودتان در خانه درست کنید.

قهوه فرانسه برای پذیرایی از مهمان بسیار عالی است. زیرا می توانیم مثل چای، توی ظرف قوری مانند بریزیم و از مهمان‌ها پذیرایی کنیم. دیرتر هم سرد و کهنه می شود.

قهوه فرانسه را می توان چندین ساعت در قوری گرم نگه‌داشت.

بسیار خوب، وقتش است که برویم سراغ طرز تهیه قهوه فرانسه در خانه.

 

چطور قهوه فرانسه درست کنیم؟

برای درست کردن قهوه فرانسه، دو نوع دستگاه وجود دارد.

  • دستگاه فرنچ پرس
  • قهوه ساز برقی

روش اول- درست کردن قهوه فرانسه با فرنچ پرس

برای تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس، به این چیزها نیاز دارید:

  • دستگاه فرنچ پرس
  • دانه یا پودر قهوه مناسب
  • آب

دستگاه فرنچ پرس مثل یک پارچ بزرگ است و یک دسته هم دارد.

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر جوش

کار با ابزار شیر جوش برای تهیه قهوه ای مطلوب و با کیفیت، بسیار ساده بوده و به هیچ وجه نیاز به داشن خاصی ندارد. ابتدا به مقدار مورد نیازی که می خواهید، آب را درون شیرجوش بریزید و روی حرارت نسبتا ملایم قرار دهید.

در گام بعدی پودر قهوه فرانسه را به فنجان های خود اضافه کرده و سپس آب جوش آمده را به آرامی در  ۲ الی ۳ مرحله روی قوه بریزید و هم بزنید. نوشیدنی شما آماده است و می توانید به همراه انواع تنقلات میل کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر

راحترین گزینه برای دم کشیدن قهوه فرانسه با شیر را برای شما آموزش داده ایم.

قهوه ی دم کرده

شیر کامل

قهوه خود را آسیاب کرده و در دستگاه قهوه ساز دم کنید.

شیر را کف کنید.

شیر را داخل قهوه بریزید و بلافاصله سرو کنید و لذت ببرید.

نکته ها و ترفندهای

از قهوه باکیفیت با اسیدیته کم استفاده کنید: قهوه با اسیدیته پایین طعم ملایم و ملایمی دارد که برای کافه شما عالی است، قاعده کلی این است که هر چه کباب تیره تر باشد، اسیدیته کمتری دارد.

یک رست روشن یا متوسط ​​نسبت به رست تیره یا اسپرسو اسیدیته بالاتری دارد.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت: 16:20

چرا به این قهوه عربیکا می‌گویند؟

  • چون در قرن هفتم دانه‌های این قهوه از اتیوپی به مناطق عربی فرستاده شد.
  • قبیله اورمو در اتیوپی، دانه‌های قهوه را خرد و با چربی و روغن مخلوط می‌کردند و به‌عنوان غذای انرژی‌زا آن را مصرف می‌کردند.
  • اما با ورود این دانه‌ها به مناطق عربی قهوه متولد شد. گفته می‌شود اولین بار سربازان عربی این نوشیدنی را کشف کردند و ادعا داشتند با مصرف آن می‌توانند ساعت‌ها کار کنند. از آن زمان به بعد آوازه قهوه در سراسر جهان پیچید.
  • ازآنجایی‌که سربازان عربی این نوشیدنی را کشف کردند، به همین دلیل به آن قهوه عربیکا یا عربی می‌گویند.

قهوه عربیکا چه طعمی دارد؟

قهوه مرغوب و باکیفیت عربیکا کمی مزه شیرین و ته‌مزه شکلاتی، آجیلی و کاراملی دارد و شاید کمی مزه میوه‌ای هم حس کنید. قهوه عربیکا مزه خوشایند و کمی اسیدی و تلخ دارد. قهوه‌های تخمیر شده و سرد مزه شیرین‌تری دارند.

 

درمان دیابت از خواص قهوه عربیکا:

یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه عربیکا، به حداقل رساندن اثرات بالقوه بیماری دیابت می باشد، انواع ویتامین و کافئین موجود در قهوه عربیکا به بدن شما کمک می کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن، سطح هورمون انسولین را افزایش دهید و شما با داشتن انسولین کافی احتمال ابتلا به بیماری دیابت را به حداقل می رسانید. برای آشنایی با شرایط دریافت نمایندگی به کافی پارس مراجعه کنید.

خواص قهوه عربیکا و رادیکال های آزاد:

دانه های قهوه عربیکا سرشار از آنتی اکسیدان های گیاهی می باشند که دارای اثرات ضد التهابی در بدن هستند. مصرف منظم قهوه عربیکا می تواند به جلوگیری از بروز برخی بیماری های مزمن به شما کمک کند. فیتونوترینت ها شکل دیگری از ترکیبات گیاهی می باشند که خواص آنتی اکسیدانی قهوه را بیشتر کرده و با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن آسیب می رسانند مبارزه می کنند و شما با نوشیدن همیشگی قهوه عربیکا از خواص قهوه عربیکا بهره مند می شوید.

«هانا» درباه قهوه روبوستا می‌گوید: دانه قهوه روبوستا از نظر کیفیت پایین‌تر از دانه قهوه عربیکا است. با این حال، این موضوع قابل بحث است که چه مقدار از این کیفیت به دلیل ژنتیک است و چه مقدار به دلیل این واقعیت است که روبوستا به طور کلی مطابق با استانداردهای کیفیت مانند عربیکا است.

 

با وجود این، هانا در پاسخ به تقاضای بیشتر برای قهوه ارزان‌تر و چالش‌های پیش روی تولید و قیمت‌ خرید دانه قهوه عربیکا تأیید می‌کند که تولید دانه قهوه روبوستا طی 50 سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

 

با این حال، برخی از تولید کنندگان معتقدند که اگر همین مقدار تحقیق و منابع برای تولید دانه‌ی قهوه روبوستا سرمایه‌گذاری می‌شد، می‌توانستیم تولید قهوه تک خاستگاه تخصصی روبوستا داشته باشیم. در حال حاضر قهوه روبوستا تخصصی در برزیل در حال ظهور است. علاوه بر این، برخی از کشاورزان نیز برای بهبود مقاومت و عملکرد محصولات زراعی خود در حال آزمایش با ترکیبات عربیکا-روبوستا هستند.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 20 دی 1401 ساعت: 21:06

قهوه برزیل برای رسیدن به جایگاه فعلی خود، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است. پیشرفت صنعت قهوه در برزیل برای تولید قهوه برزیلی باکیفیت و صادرات آن به سراسر دنیا توانسته کمک بزرگی به اقتصاد این کشور کند. صنعت قهوه در برزیل نه‌تنها توانسته سطح درآمد ناخالص ملی را افزایش دهد بلکه درصد بالایی از اشتغال‌زایی را برای جوانان و افراد میان‌سال ایجاد کرده است.

در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون نفر در صنعت قهوه برزیل مشغول به فعالیت هستند. میزانی که به نظر می‌رسید با مکانیزه شدن تجهیزات برداشت و بسته‌بندی قهوه کاهش پیدا کند؛ اما با گسترش بیشتر زمین‌های زیر کشت قهوه برزیل، این میزان در حال افزایش است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که قهوه برزیل توانسته جایگاه خود در دنیا را به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین قهوه‌ها حفظ کند، تنوع زیاد مناطقی است که در شهرهای مختلف برزیل، مستعد کشت قهوه هستند. شهرهای مختلف با آب و هوا و اقلیم متفاوتی که دارند، قهوه‌های متفاوتی را تولید و روانه بازار می‌کنند که این خود به پوشش دهی تمامی سلایق کمک می‌کند.

قهوه برزیل یکی از اصلی ترین دانه هایی است که در 90% از ترکیبات اسپرسو استفاده می شود.

ویژگی های قهوه برزیل  :

– بسته بندی شده در کیسه های غیر قابل نفود هوا و نور برای ماندگاری بیشتر عطر و طعم قهوه

– شامل دانه های قهوه با کیفیت

– دارای خصیصه عطری شکلاتی

– درجه تلخی : 4 از 5

– بادی قهوه : 5 از 5

– عطر : 2 از 5

– اسیدیته : 1 از 5

– رست : تیره

سایر مشخصات :

کیفیت بالا

قیمت مناسب

خوش طعم

  • نوع:  عربیکا
  • اسیدیته: نسبتا کم
  • عطر: زیاد
  • طعم: مزه شیرین، آجیلی و شکلاتی
  • بهترین درجه رست: مدیوم رست (متوسط) و مدیوم دارک
  • کافئین: کم تا متوسط
  • بادی: نسبتاً بالا
  • قیمت: نسبت به سایر دانه های عربیکا، پایین و ارزان
  • بهترین روش مصرف: میکس شدن با دانه های روبوستا برای اسپرسو

نکته مهم: اگر قصد دارید قهوه عربیکایی خریداری کنید که به تنهایی عصاره گیری کنید و به صورت قهوه فرانسه، قهوه دمی یا قهوه ترک میل کنید، دانه برزیل خیلی گزینه مناسبی نیست مگر اینکه قهوه برزیل ایلی را خریداری کنید. قهوه عربیکا مکزیک، قهوه کلمبیا و قهوه اتیوپی برای اینکار گزینه های مناسب تری می باشد.

به این مورد نیز دقت کنید که درسته قهوه برزیل طعم ملایم با ته مزه آجیلی و شیرین می باشد ولی توقع نداشته باشید قهوه ای که با آن دم می کنید شیرین باشد، بلکه این موضوع نسبی می باشد و نسبت به سایر قهوه ها دارای تلخی و ترشی کمتری می باشد.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 76 تاريخ : دوشنبه 19 دی 1401 ساعت: 21:14

قهوه ساز تک نفره

این نوع قهوه ساز ها بسیار پرکاربرد هستند و در محل کار، استفاده دانشجویی و تک نفره بسیار مناسب است. مخزن آب و جایگاه پد قهوه در یک جا تعبیه شده است. این قهوه سازها ارزانتر هستند، اما اگر بخواهید پد های آن را خریداری کنید ممکن است هزینه آن زیادتر شود.

مزایا: استفاده از آن آسان است، تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود، مقرون به صرفه تر هستند. اگر در هر نوبت یک فنجان قهوه میل می کنید این مدل برای شما مناسب تر است.

یاداوری: استفاده از پد های قهوه برای محیط زیست بسیار مضرر است و ممکن است گران باشد.

فرنچ پرس (French press)

یکی از سنتی ترین روش های تهیه قهوه، فرنچ پرس است، در این دستگاه به طور قطع تکنولوژی خاصی به کار نرفته است اما هنوز هم در عین سادگی، طرفداران مخصوص به خود را دارد. فقط کافیست بعد از ریختن قهوه در دستگاه، آب داغ را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود. قهوه شما آماده است. این مدل یکی از ارزانترین قهوه سازهای موجود است. دیگر نیاز به خرید پد قهوه ندارید، این دستگاه بدون برق کار می کند و این نوعی صرفه جویی در هزینه به حساب می آید.

قهوه ساز خود را با توجه به فضای آشپزخانه انتخاب کنید.

هر آشپزخانه محدودیت تعداد لوازم خانگی را که می‌توانید در پیشخوان قرار دهید، دارید. بعضی از قهوه سازها فضای بسیار بیشتری نسبت به سایرین اشغال می‌کنند، بنابراین شما باید در طول مراحل خرید، به ابعاد قهوه سازی که در نظر دارید نگاه کنید. و با توجه به فضایی که دارید قهوساز خود را انتخاب کنید.

آیا می‌خواهید آسیاب قهوه را جدا بخرید؟

برخی از دستگاها‌ی قهوه ساز دارای آسیاب قهوه نیز هستند. قبل از خرید به این نکته دقت کنید. شما همیشه می‌توانید یک آسیاب قهوه را جداگانه خریداری کنید، اما داشتن آسیاب قهو‌ه‌ که در دستگاه قهوه ساز شما تعبیه شده است، راحتی بیشتری به شما می‌دهد و به شما در صرفه جویی در فضای آشپزخانه کمک می‌کند.

ویژگی خاموش شدن اتوماتیک را در قهوه ساز بررسی کنید.

همه ما عجله صبح زود را تجربه کرده‌ایم و هنگام بیرون آمدن از خانه چیز مهمی را فراموش می‌کنیم. اگر قهوه ساز شما با ویژگی خاموش کردن خودکار، طراحی شده باشد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که قهوه سازبه طور اتوماتیک خاموش می‌شود و در تمام طول روز نگران نیستید.

شما می توانید بین دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که بیشتر یا همه کارها را با فشار دادن یک دکمه برای شما انجام می دهند، یا دستگاه های اسپرسو دستی که کنترل را در دست کاربر می گذارند، انتخاب کنید. در حالی که یک کاربر باتجربه می تواند با دستگاه دستی یک قهوه استثنایی تهیه کند، هر کسی که تجربه ندارد با مدل اتوماتیک بهتر خواهد بود، مگر اینکه بخواهد برای یادگیری تلاش کند.

مزایای دستگاه اسپرسوساز

جوانب مثبت دستگاه اسپرسوساز شامل این موارد است :

  • دستگاه های اسپرسو شات های غنی از اسپرسو تهیه می کنند، نوعی که معمولاً فقط از کافی شاپ می توانید تهیه کنید.
  • می توانید از اسپرسو برای تهیه نوشیدنی های خاص، اضافه کردن آب برای آمریکایی ها یا نوشیدن آن ها به عنوان نوشیدنی استفاده کنید، بنابراین دستگاه های اسپرسو بسیار متنوع هستند.
  • اکثر دستگاه های اسپرسو دارای بازوی بخار برای گرم کردن و کف کردن شیر هستند.
  • شما می توانید یک قاشق اسپرسو را تنها در 20 تا 30 ثانیه آماده و دم کشیده تحویل بگیرید، بنابراین منتظر نوشیدنی های خود نمی مانید.
  • برخی از دستگاه های اسپرسوساز دارای آسیاب دانه قهوه هستند.
  • https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 97 تاريخ : يکشنبه 18 دی 1401 ساعت: 19:52

6. قهوه ترک باعث کاهش درد می شود:

مصرف دو تا سه فنجان قهوه ترک، میزان احساس درد ناشی از فعالیت ورزشی شرکت کنندگان را در این مطالعه کاهش داد. شرکت کنندگان با مصرف قهوه، تا 48 درصد از درد ماهیچه ای شان را کاهش دادند؛ این در حالی است که میزان کاهش درد توسط داروهای ناپروکسن و آسپرین به ترتیب 30 و 25 درصد بوده است.

عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد قهوه ترک:

1. ایجاد مشکلات معده و گوارش:

همه افرادی که قهوه می نوشند، دچار مشکلات گوارشی یا غرغر شکم نمی شوند، ولی بیشتر افراد مبتلا به سندرم روده ی تحریک پذیر، کولیت زخمی، ورم معده، زخم معده پپتیک، و بیماری کرون با مصرف قهوه متوجه می شوند دستگاه گوارش شان تحریک و مشکلات معده شان وخیم تر می شود.

کم‌کم متوجه خواهید شد، که با نوشیدن قهوه تولید اسید در معده تان افزایش می یابد. این افزایش در ترشح اسید باعث ضعیف شدن دیواره ی معده می شود، و آن را در برابر باکتری ها نظیر (هلیکوباکتر پیلوری، عامل زخم معده) و تخریب بافت معده به وسیله ی آنها آسیب پذیر می کند. و این تاثیرات فقط به معده محدود نمی شوند!

از موارد دیگر فواید قهوه ترک می توان گفت نوشیدن آن به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص، از جمله دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

نتایج مطالعات نشان داده است که نوشیدن هر فنجان قهوه ترک در روز با 7 درصدی کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

مطالعه دیگری نشان داده که مصرف منظم سه تا پنج فنجان قهوه در روز با کاهش 15 درصدی خطر بیماری قلبی همراه است.

مصرف معمول قهوه ترک همچنین با کاهش خطر ابتلا به افسردگی، سرطان کبد ، سرطان آندومتر و سیروز کبدی همراه است.

نحوه تهیه قهوه ترک

 

در مرحله نخست به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری پودر قهوه و یک فنجان آب سرد را درون قهوه جوش ریخته و هم بزنید.

 

در صورت تمایل برای نوشیدن قهوه شیرین یک قاشق چایخوری شکر هم به ازای هر نفر به آب سرد و قهوه بیافزایید. سپس ظرف قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار داده تا به آرامی به جوش بیاید.

 

پس از مدت زمان 5 دقیقه قهوه شروع به حرکت و بالا آمدن می کند و در این صورت آن را به آرامی هم بزنید و بعد از 2 دقیقه ظرف قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و در فنجان ها بریزید و سرو کنید.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 75 تاريخ : شنبه 17 دی 1401 ساعت: 21:10

۴. اگر دوست دارید که قهوه قوی‌تر باشد، مقداری بیشتر از آنچه گفته شد قهوه در ۱ فنجان آب جوش بریزید. اگر هم قهوه ملایم دوست دارید بهتر است که از مقداری کمتر از چیزی که در پشت شیشه قهوه نوشته شده است استفاده کنید.

۵. در مرحله بعدی، قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌کند. اگر قبل از اینکه آب جوش را در لیوان بریزید، اول قهوه فوری را به آرامی در آب سرد حل کنید مزه آن خیلی بهتر می‌شود تا زمانی که آن را با آب داغ حل کنید و به آن شوک وارد کنید.

۶. در این مرحله از طرز تهیه قهوه به آرامی و با دقت آب جوش را در لیوان بریزید، به خصوص اگر با کتری آب را جوش نیاورده‌اید. یادتان باشد که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید، در لیوان برای شیر یا خامه هم جا بگذارید.

بعد از جوش آمدن آب ، بگذارید کتری برای چند دقیقه خنک شود و بعد آب جوش را اضافه

کنید(درجه حرارت آب مورد نیاز برای تهیه قهوه فوری کمتر از قهوه معمولی است.)

بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید، اگر دوست داشته باشید می‌توانید طعم

دهنده (یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین) را اضافه

کنید. می توانید به جای استفاده از شکر ، سیروپ را جایگزین و اضافه کنید.

اگر دوست ندارید که قهوه را ساده سرو کنید، می‌توانید به آن کمی شیر ساده یا شیر

طعم‌دار اضافه کنید یا همچنین می‌توانید در قهوه کمی خامه طعم‌دار بریزید. اما چون

خامه‌های طعم‌دار خیلی شیرین هستند، بهتر است از شکر در صورت اضافه کردن خامه

استفاده نکنید.

قهوه فوری به جای مکعب یا بلوک به صورت گرانول فروخته می شود، زیرا دانه ها به معنای سطح بیشتری هستند، به این معنی که خیلی سریعتر حل می شود زیرا آب برای حل شدن قهوه فقط از بیرون می تواند به آن برسد.

 

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 84 تاريخ : جمعه 16 دی 1401 ساعت: 21:39

خواص قهوه ، مضرات قهوه انواع قهوه

درخت قهوه برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی از تیره Coffee که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند. واژه قهوه برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست. درختقهوه بین هفت تا 10 متر بلندی دارد و در هوای گرم و مرطوب رشد می کند. عطر گل های کوچک و سفید این درخت بی شباهت به بوی خوش گل یاسمن نیست. بهترین و مرغوب ترین قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته ای به نام Arabica در برزیل به دست می آید. تانزانیا و اتیوپی نیز دو کشور مهم تولیدکننده قهوه هستند که محصول آنها بو و مزه مخصوصی دارد. در ایران حدود هزار سال پیش، حکیم ابوعلی سینا در کتاب خود، شرح جامعی از خواص قهوه داده است. امروز بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود 89 درصد از مردم جهان قهوه و چای یا هر دو آنها را مصرف می کنند و حدود 30 درصد از مردم دنیا قهوه را به هر نوشیدنی گرم دیگر ترجیح می دهند.

نوشیدنی مضر یا مفید؟
هر ماده غذایی را اگر به اندازه مصرف کنید برای بدن منفعت دارد.
اندازه مصرف قهوه
متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نوشیدن آن را به دو فنجان قهوه دم کرده یا سه فنجان قهوه فوری(نسکافه) در روز محدود کنید.

6. محبوس کردن دما در درست کردن قهوه


بعد از پایان فرایند دم‌آوری قهوه، باید بلافاصله قهوه را سرو کرد و نوشید.تماس قهوه‌ی دم‌شده با منبع حرارتی به بیش _ عصاره‌گیری خواهد انجامید.


قهوه آماده شده را در یک ماگ یا فنجانِ از پیش‌ْ گرم شده بریزید.


قهوه‌ی تازه‌درست‌شده اگر همان زمان نوشیده نشود، مزه اولیه‌اش را از دست می‌دهد؛ پس بهتر است به اندازه درست کنید و بلافاصله بنوشید.


اگر می‌خواهید برای مدت کمی قهوه را نگه دارید، آن را روی حرارتی حدود ۸۰ درجه گرم نگه دارید.


متاسفانه مزه قهوه دم‌شده که در قوری با دستگاه‌های برقی گرم نگه داشته می‌شوند خیلی سریع پخته و تلخ می‌شود که غالبا قابل استفاده هم نخواهد بود.


حداکثر زمان برای نگه داشتن قهوه دم‌شده ۴۵ دقیقه است.


پس از آن٬ انتظار قهوه خوش‌‌طعم و بو را نداشته باشید. این را هم یادتان باشد که هرگز قهوه را دوباره گرم نکنید؛ یکی دیگر دم کنید.

سعی کنید که قهوه را حتما بر روی حرارت ملایم بگذارید این امر موجب می شود که قهوه زمان مناسب و لازم را برای دم کشیدن و آماده شدن داشته باشد. هنگامی که قهوه شروع به گرم شدن می کند حباب های کوچکی بر روی آن تشکیل می گردد و کف فوم شکلی سطح رویی قهوه را می پوشاند که می توانید با استفاده از یک قاشق کف روی قهوه را درون فنجان بریزید و قهوه را مجددا بر روی حرارت بگذارید.

هنگامی که قهوه به حالت جوش نزدیک می شود پیش از این که به قل زدن شروع کند دوباره بر روی آن کفی تشکیل می گردد. کف را با استفاده از یک قاشق برداشته و مجددا قهوه بدون کف را بر روی حرارت بگذارید. در نهایت با برداشتن هر دفعه کف از روی قهوه کف بیشتری ایجاد می شود که در واقع همان فوم قهوه می باشد و به میزان بیشتری فوم به دست می آورید.

 

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 15 دی 1401 ساعت: 0:27

اولین کاری که لازم است برای داشتن یک قهوه خوب باید به آن توجه داشت دانستن نکات قهوه برای خرید می باشد، شما در صورتی که نتوانید یک قهوه مناسب خریداری کنید نمی توانید امید داشته باشید که بعد از دم شدن از آن لذت ببرید.

اما سوال اینجاست که این موارد و نکاتی که لازم است ما به آن دقت کنیم چه مواردی می باشد. تعداد نکات قهوه در مورد این موضوع بسیار زیاد می باشد که ما سعی کردیم مهمترین آنها را به صورت خلاصه در ادامه برای شما بیان کنیم.

نکته ا: مشخص کنید که قهوه ای قصد خرید آن را دارید برای چه نوع قهوه ای می باشد؛ قهوه ترک، اسپرسو و یا فرانسه؟

به جز این سه مورد قهوه شما گزینه های متفاوت دیگری نیز در دسترس خواهید داشت. اما در این بین می توان گفت بیش از 90 درصد مردم یکی از این سه روش تهیه قهوه را برای خود انتخاب می کنند. اما در صورتی که تفاوت قهوه ترک با فرانسه و اسپرسو را نمی دانید لازم است قبل از هر موضوعی در مورد آن اطلاع کسب کنید.

روش نگهداری قهوه:

در مورد نگهداری، توجه به اینکه قهوه‌ی شما باید در برابر حرارت، رطوبت و نور، محافظت شود لازم است. عدم تازگی قهوه، به نوشیدنی ما طعم‌های تلخ و ماندگی اضافه نموده و عطر و طعم‌های دیگر، که مورد علاقه‌ هستند را از بین می‌برد. به شدت توصیه می‌شود که قهوه خاصی را در مدت بین یک ماه تا سه ماه در بسته‌بندی‌‌ عاری از هوا داخل آن  مصرف کنید. همچنین قهوه را بلافاصله قبل از دم کردن قهوه، آسیاب کنید. قهوه‌های آسیاب شده‌، به مدت کوتاهی عطر و طعم خود را از دست خواهند داد.

روش های مختلف و نکات دم کردن قهوه :

برای تهیه این نوشیدنی، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم کرد. تمام این روش ها را به چهار دسته کلی تقسیم کرده اند که تفاوت این روش ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می کنند.

روشی که در نظرتان دلچسب جلوه میکند را انتخاب کنید

ممکن است با یک کتری ساده و یک وی ۶۰ یا کمکس این کار را انجام دهید یا شاید هم قهوه فرنچ پرس برای شما خیلی جذاب به نظر بیاید. برخی هم از اسپرسویی که با دستگاه اسپرسو خود تهیه میکنند لذت میبرند! البته نباید تاثیر لوازم تخصصی قهوه را در نوشیدنی نهایی فراموش کنید. ترازو، آسیاب قهوه و یک ابزار تهیه! میتوانید با ابزار های تهیه قهوه آشنا شوید.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 89 تاريخ : سه شنبه 13 دی 1401 ساعت: 21:14

تاثیر طرز تهیه قهوه در طعم قهوه

علاوه بر فرایند رست کردن نحوه و طرز تهیه قهوه هم بر طعم، عطر و میزان کافئین نوشیدنی نهایی تاثیر گذار است.

در حالت کلی سه روش اصلی برای تهیه قهوه (فرانسه، اسپرسو و ترک) وجود دارد و ما در مقاله "تفاوت قهوه اسپرسو، قهوه‌ فرانسه و قهوه ترک" به صورت کامل آن را شرح داده‌ایم. در این سه روش، به علت تفاوت در مراحل تهیه قهوه، برخی خصوصیات نوشیدنی به دست آمده با یکدیگر متفاوت است. برای مثال اگر از یک دانه‌ی مشخص دو قهوه یکی با روش فرانسه و دیگری به روش اسپرسو تهیه شود با وجود استفاده از یک نوع دان، در طعم، میزان کافئین و عطر تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت. برای مثال قهوه به دست آمده در روش اسپرسو به دلیل استفاده از پودر با درجه آسیاب ریزتر دارای عصاره قوی‌تر، تلخی بیشتر و کافئین بیشتری نسبت به قهوه به دست آمده از روش فرانسه است.

پس از شرح مختصری در رابطه با انواع گونه‌ی قهوه، رست قهوه و طرز تهیه قهوه اکنون زمان آن رسیده است که شما را با مشخصات گونه‌های قهوه کشورهای مختلف آشنا کنیم، با اوسکافه همراه باشید.

نحوه پرورش و تکثیر گیاه قهوه

همان‌طور که همه ما مطلع هستیم، هر گیاهی برای اینکه بتواند رشد و زندگی کند به محیط و شرایط خاصی نیاز دارد. تفاوتی ندارد که گیاه ما اپارتمانی، گلخانه‌ای و یا در مزرعه کشت شود. همه گیاهان به شرایط و محیط مخصوص خود نیاز دارند. پیش از اینکه به هر موضوع دیگری بپردازیم بهتر است اشاره کنیم که همه قسمت‌های انواع گیاه قهوه به جز دانه‌های آن یکی هستند و خوردن یا بلعیدن آن توسط انسان یا حیوان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس اگر قصد کاشت گیاه قهوه را دارید به این موضوع توجه داشته باشید.

مسمومیت با گیاه قهوه علائمی مثل حالت تهوع، استفراغ و اسهال را برای بیمار به همراه دارد و حتی در موارد شدیدتر می‌تواند به ضربان قلب بالا، تشنج و یا مرگ منجر شود. اگر به زادگاه و کشورهای پرورش دهنده گیاه قهوه مثل برزیل، کلمبیا، اتیوپی و اندونزی نگاه کنید، می‌توانید پی ببرید که این گیاه برای رشد و تکثیر به چه آب‌وهوا و شرایطی نیاز دارد. پس کافیست که شرایطی مشابه کشورهای خواستگاه این گیاه را برای او فراهم کنید.

خدمات ما در 

ما در سایت بروفه خدماتی را برای هرچه بهتر سرو کردن انواع قهوه خدمت مشتریان، عرضه می کنیم. از همین رو در زیر چندی از این خدمات را به شما معرفی کرده ایم؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار ها درخواست هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه ای برای طراحی و اجرای لوگو ها شرکت های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کرده تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف ، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری های محترم ارائه دهد.

 

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 73 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 23:04

قهوه روبوستا پس از اینکه بخشی از مزارع قهوه‌ی عربیکای برخی کشورهای آسیایی مانند اندونزی دچار آفت شد و رو به ویرانی گذاشت کشف شد و جایگزین قهوه عربیکا شد.

 

قهوه روبوستا بر خلاف قهوه عربیکا در مناطق با حداکثر ارتفاع ۸۰۰ متر از سطح دریا  رشد می‌کند. اما ارتفاع درختان قهوه روبوستا بر خلاف قهوه عربیکا، تا ۱۲ متر هم می‌تواند باشد.

از جمله ویژگی‌های قهوه‌های قهوه روبوستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

۱. مقاومت بیشتر در برابر حشرات و آفات‌ گیاهی.

 

۲. دانه‌هایی کوچکتر از قهوه عربیکا، گردتر از قهوه عربیکا، دارای خط صاف در وسط لوبیای قهوه و عدم وجود انحنا در خط وسط لوبیای قهوه از جمله ویژگی‌های ظاهری دانه‌های قهوه روبوستا است.

 

۳. قیمت قهوه روبوستا کمتر از قهوه عربیکا است. البته این موضوع به دلیل کیفیت پایین‌ این گیاه نیست و به دلیل فراوانی و مقاومت بیشتر این گیاه در برابر آفات و حشرات است.

۳. تامین مواد مغذی ضروری بدن با این دانه قهوه ای

دانه‌های قهوه دارای بسیاری مواد مغذی و مفید برای بدن هستند. کالری یک فنجان قهوه بر اساس نوع قهوه متفاوت است؛ از این پیشنهاد می‌کنیم برای دانستن میزان کالری قهوه بر اساس نوع آن مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید. اما بطور کلی یک فنجان قهوه (حاوی ۲۱ گرم قهوه)، دارای ۱۱% دیتامین، B۲ ۶% ویتامین B۵، ۳% منگنز و پتاسیم و ۲% منیزیم و نیاسین است. از آن جایی که بعضی افراد روزانه ۲ الی ۳ فنجان قهوه میل می‌کنند، موارد ذکر شده به مقدار لازم و کافی در بدنشان جذب می‌شود.

۴. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش قند خون ناشی از مقاومت با انسولین یا یا کاهش تولید انسولین، اتفاق می‌افتد. تحقیقات نشان داده است افرادی که بیشتر قهوه می‌نوشند، بین ۲۳ الی ۵۰ درصد کمتر از دیگران به این بیماری مبتلا می‌شوند.

تاثیر مصرف کافئین از چه زمانی شروع می شود؟

بعد از گذشت 45 دقیقه از مصرف کافئین، این ماده جذب خون و بافت های بدن می شود. بنابر تحقیقات انجام شده حدود 12 ساعت طول می کشد، تا بدن آن را تجزیه و از بافت های خود به صورت کامل خارج کند.

چه میزان مصرف کافئین مفید است؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف روزانه 400 میلی گرم قهوه، (حدود 2 تا 4 فنجان) در روز بی خطر می باشد و برای انسان مفید است.

آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 1:14

آیا می‌دانستید کافئین تقریبا در تمام مکمل‌های چربی سوزی موجود در بازار، وجود دارد؟ یک دلیل خوب برای این ادعا هست: کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که خاصیت چربی‌سوزی آن، در عمل، اثبات شده است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد کافئین می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد بالا ببرد. مطالعات دیگر حاکی از آن است که کافئین دقیقا می‌تواند چربی‌سوزی را به اندازه‌ی ۱۰ درصد در افراد چاق و ۲۹ درصد در افراد لاغر، افزایش دهد. هرچند، این امکان وجود دارد که با مصرف طولانی‌مدت قهوه، این اثرات کم شود.

 

  • تاثیر قهوه تلخ بر سلامت جسمانی زنان

تحقیقات روی ۸۳ هزار زن نشان می دهد، خطر ابتلا به سکته مغزی در زنانى که در هفته ۵ تا ۷ فنجان قهوه می نوشند، در مقایسه با زنانى که تنها یک فنجان قهوه تلخ در ماه می نوشند، حدود ۱۲ درصد کاهش می یابد.

با اینکه مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری اصلا خوب نیست ، اما دریافت مقدار متعادلی از کافئین در طول روز می تواند احتمال بروز سرطان تخمدان پس از زایمان را به شدت کاهش دهد.

جالب است بدانید که خطر گسترش سرطان رحم در بین زنانی که روزانه دو فنجان و یا بیشتر قهوه می نوشند، در مقایسه با زنانی که یک تا دو فنجان قهوه در هفته می نوشند تا ۵۰ درصد کمتر است.

ا در نظر گرفتن عواملى همچون استعمال دخانیات پژوهشگران تاکید مى ورزند زنان سالمى که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه کافئین دار مى نوشند، به طور میانگین ۱۹ درصد کمتر از دیگر زنان مبتلا به سکته مغزى مى شوند.

نوشیدن چهار فنجان قهوه یا بیشتر در روز هم خطر سکته مغزى را تا ۲۰ درصد کاهش مى دهد. نتایج مطالعات نشان داده است، این تاثیرات مثبت نوشیدن قهوه، تنها در افراد سالم بروز مى کند.

به عبارت دیگر کسانى که از عوارضى همچون بى خوابى، اضطراب، پرفشارى خون و نارسایى هاى عروقى رنج مى برند، باید هوشیار باشند که مصرف قهوه ممکن است شرایط آنان را وخیم تر کند.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت: 13:23

اما سوال اصلی اینجاست که این ادعاها در مورد مصرف قهوه چقدر درست است و آیا فواید قهوه به مضرات آن می‎چربد یا نه؟ در ادامه پاسخ این سوال را برای شما بررسی کرده و 8 مورد از مهمترین خواص قهوه و همچنین مضرات و عوارض احتمالی قهوه را بررسی کرده ایم که در ابتدا یک نگاه کوتاه به آنها می اندازیم:

  • مصرف قهوه حاوی مواد غذایی بالایی است.
  • محافظت از مغز و جولگیری از بیماری پارکینسون
  • ویتامین B1 (تیامین): 2 درصد ارزش روزانه
  • کاهش ابتلا به بیماری های کبد
  • کاهش ابتلا به سرطان
  • لاغری و کاهش وزن از فواید قهوه
  • کاهش ابتلا به بیماری افسردگی
  • جلوگیری از پیری زودرس و افزایش طول عمر
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت
  • 2:قهوه عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد

    وقتی کافئین سیستم عصبی را تحریک می کند، می رود که سیگنال ها را به قسمت های دیگر بدن ارسال کند. به سلول های چربی پیام داده می شود که چربی بدن را تجزیه کنید؛ در کوتاه مدت مصرف کنندگان قهوه می توانند به طور خاص چربی ها را بسوزانند. مطالعات نشان داده اند که قهوه می تواند تا 29 درصد چربی در افراد لاغر و 10 % درافراد چاق را بسوزاند. وقتی چربی در جریان خون ترشح می شود، اسیدهای چرب آزاد می شوند. سپس می توانید از آن ها به عنوان سوخت استفاده کنید.

  • خواص قهوه تلخ

    از نتایج تحقیقاتی که طی 13 سال گذشته بر روی 402،260 نفر توسط موسسه ملی سرطان انجام شد. مشخص شد که کسانی که قهوه می نوشیدند خطر مرگ به میزان قابل توجهی کمتر از 16٪ داشتند. اگرچه مصرف قهوه می تواند هورمون های استرس را افزایش دهد. و فواید قهوه هنوز هم زیاد است.

    خواص قهوه تلخ برای بدن

    جلوگیری از سنگ کلیه

    در میان نوشیدنی های زیادی که توسط کارخانه تولید می شود یا خود به خود در خانه فرآوری می شود. قهوه هنوز طرفداران زیادی در نوجوانان در اندونزی دارد. بسیاری از مردم ترجیح می دهند یک فنجان قهوه سیاه و بدون شکر به یک فنجان چای یا یک فنجان شیر بنوشند و عطر و طعم قهوه معمولی دوستداران قهوه همیشه ترسیده و معتاد به این نوشیدنی است.

  • https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 79 تاريخ : سه شنبه 6 دی 1401 ساعت: 22:33

قهوه عربیکا یک گونه از گیاه قهوه می باشد که در کوه‌های یمن در شبه‌جزیره کشورعربستان رشد میکند، این نوع از قهوه در ارتفاعات جنوب‌غربی اتیوپی و جنوب‌شرقی سودان نیز رشد می‌کند، هم‌چنین با نام‌های «قهوه کوهی» و «درختچه قهوه عربستان» نیز شناخته می‌شود.

این نوع از قهوه خالص‌ترین قهوه ی موجود در دنیاست. گفته می‌شود قهوه عربیکا اولین گونه از گیاه قهوه است که در جنوب غربی عربستان بیش از ۱۰۰۰ سال پیش، کاشته می‌شده‌است.

طعم دانه قهوه عربیکا چگونه است؟

دانه قهوه عربیکا طعمی ترش دارد. آنها به طور طبیعی معطر با طیف وسیعی از اسیدیته (بسته به منشاء آن) و طعم ظریف هستند. در یک فنجان قهوه عربیکا می توانید طعم های شکلاتی، میوه ای، گیاهی و خاکی پیدا کنید. این قهوه سمفونی طعم هاست. به همین علت، طرفداران قهوه، اغلب قهوه عربیکا را ترجیح می دهند.

دانه های قهوه عربیکا از میوه گونه گیاهی قهوه Coffea Arabica می آیند. اعتقاد بر این است که گیاه قهوه عربیکا اولین گیاه قهوه ای بود که در جهان کشت شد. رشد گیاه عربیکا تا ۷ سال طول می کشد و در ارتفاعات اکثرا رشد می کند. دانه های عربیکا در حال حاضر اغلب در برزیل تولید می شوند. برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان میباشد و در ۱۵۰ سال گذشته این عنوان معتبر را در اختیار داشته است.

قهوه عربیکا چیست؟ انواع آن و همه نکات مهم که باید بدانید!

قهوه عربیکا جز معروف‌ترین قهوه‌های جهان است. در این مقاله می‌خواهیم همه‌چیز را درباره قهوه عربیکا با شما در میان بگذاریم و سپس آن را با قهوه روبوستا مقایسه کنیم.

قهوه عربیکا چیست؟

شاید به دلیل زیاد بودن انواع مختلف دانه‌ قهوه گیج شوید و بخواهید بدانید که قهوه عربیکا چیست و مصرف آنچه تأثیری روی شما و زندگی‌تان می‌گذارد.

شما احتمالا نام قهوه عربیکا را زیاد شنیدیده اید؛ این نوع دانه های قهوه بیش از 60% قهوه تولیدی جهان را تشکیل می دهند.

درخت قهوه عربیکا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات که بارندگی زیاد است و همچنین در سایه رشد می کند. درخت ها نسبتا کوچک هستند و ارتفاع آن ها حدود 9 تا 12 متر می باشد، اما گونه های تجاری تا ارتفاع 5 متر رشد می کنند و به همین دلیل برداشت آن ها بسیار راحت و آسان می باشد.

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/
آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 5 دی 1401 ساعت: 14:16

اگر به انرژی زیاد نیاز دارید، به بیداری ماندن نیازمندید، فعالیت‌های دقت برانگیزی را می‌خواهید انجام دهید، کافئین بالایی می‌خواهید و یا … یک فنجان قهوه روبوستا برای تان توصیه می‌کنیم.
دانه‌های روبوستا دارای فوم غلیظی اند که می‌توانند از این جهت، برای تهیه اسپرسو مناسب باشند. اما در کل عربیکا و روبوستا را طبق نیاز به نوشیدنی و سلیقه افراد ترکیب نیز می‌کنند.
با توجه به این که میزان کافئین استخراج شده از نوشیدنی شما به روش دم‌آوری هم بستگی دارد.

 

Coffea canephora مقاومت بیشتری نسبت به درخت عربیکا دارد و سالانه نیاز به 2200 الی 3000 میلیمتر بارندگی دارد و نسبت به کم آبی مقاوم تر است. ارتفاع از سطح دریا در این نوع گیاه بین 0 تا 800 متر می باشد.

درخت روبوستا مقاومت بیشتری به آفت های درختی ، کم آبی و CLR دارند و همچنین هزینه کاشت و نگهداری کم این درخت باعث شده در کشور های جنوب شرقی آسیا تولید خوبی از خود نشان دهد.

با این حال درخت در برابر سرما کمی از خود ضعف نشان می دهد و درجه حرارت مطلوبش بین 18 درجه تا 36 درجه سانتی گراد می باشد.

درخت‌های قهوه روبوستا (که به آن Coffea canephora و Coffea robusta گفته می‌شود) در ارتفاعات پایین تا ارتفاع 800 یا 900 متری کاشته می‌شوند. این درخت‌ها ارتفاع بلندتر و مقاومت بیشتری نسبت به درخت‌های عربیکا دارند. این نوع قهوه در دنیا کمتر کاشته می‌شود چون طرفداران کمتری دارد. دلیل آن هم میزان بالای کافئین و در نتیجه طعم تلخ‌تر آن است. کسانی که نوشیدنی‌های سنگین و تلخ مثل اسپرسو را ترجیح می‌دهند، رابطه خوبی با قهوه ربوستا دارند.قهوه روبوستا بیشتر در کشورهای ویتنام، برزیل، اندونزی و هند کاشته می‌شود

 

https://www.olfacoffee.ir/product/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%84/

 

آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 76 تاريخ : يکشنبه 4 دی 1401 ساعت: 16:15

قهوه روبوستا برزیل

تولید گرما در بدن

شواهد قابل توجهی از مطالعات بر روی انسان ها از این فرضیه حمایت می کند که مصرف قهوه با افزایش گرما زایی باعث کاهش وزن می شود. تخمین زده شده است که مصرف معمولی 6 فنجان قهوه (یعنی 600 میلی گرم کافئین در روز) باعث افزایش مصرف انرژی (EE) ≈100 کیلوکالری در روز (36) می شود که در واقع می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود. این تخمین به طور یکسان برای همه انواع قهوه صدق نمی کند. مشخص شده است که EE برای چندین ساعت پس از تزریق کافئین (30) یا مصرف کافئین (36-39)، قهوه کافئین دار آسیاب شده (40)، یا قهوه کافئین دار فوری (41، 42) افزایش می یابد. شواهدی وجود دارد که افزایش مصرف انرژی با دوز مصرفی کافئین مرتبط است (38، 39). علاوه بر این، EE 24 ساعته با مصرف کافئین (43) و قهوه کافئین دار فوری (44) افزایش می یابد. به طور مشابه، نشان داده شده است که اثر حرارتی غذا با مصرف کافئین (36) و قهوه کافئین دار فوری (42، 44) افزایش می یابد. یک مطالعه بر روی افراد انسانی در مورد مصرف قهوه بدون کافئین، به شکل قهوه بدون کافئین آسیاب شده، افزایش گرمازایی را پیدا نکرد (40).

آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 74 تاريخ : شنبه 3 دی 1401 ساعت: 12:22

قهوه روبوستا برزیل

. 0.11-0.85) در بیماران HCV مثبت، و 0.75 (0.29-1.92) در بیماران HCV منفی 66. این مطالعه از یافته های قبلی در مطالعات مورد-شاهدی توسط Gelatti و همکاران پشتیبانی می کند. و اوفوجی و همکاران. که قهوه در بین افراد آلوده به HCV 54، 67 اثر محافظتی دارد. با این حال، گزارش دیگری اثر محافظتی مصرف قهوه را در بین افراد آلوده به HCV پیدا نکرد.

قهوه یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌های مصرف‌شده در جهان است. قهوه نه تنها با کاهش تعدادی از بیماری های کبدی مرتبط است، بلکه مصرف آن ممکن است مرگ و میر را نیز کاهش دهد. می‌تواند مسئول اثرات مفید آن باشد.

 

همه انواع قهوه ممکن است برای بیماری کبد مفید نباشد. مطالعات متعددی نقش محافظ کبدی برای قهوه فیلتر شده، و یک اثر بالقوه مضر برای قهوه بدون فیلتر را نشان داده است. فرض بر این بود که این تفاوت به دلیل وجود کاهوئول و کافستول است که دی ترپن های کافئینی هستند که از دانه های آسیاب شده قهوه آزاد می شوند. علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داد که قهوه اسپرسو هیچ اثر مفیدی بر بیماری کبدی ندارد، به ویژه در NAFLD 50. در ایالات متحده، قهوه فیلتر شده یکی از انواع اصلی قهوه مصرفی است، در حالی که در اروپا، قهوه اسپرسو بیشتر مصرف می شود 50. 

آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 68 تاريخ : جمعه 2 دی 1401 ساعت: 14:33

قهوه روبوستا برزیل

. لبه (8) در حالی که این پدیده بیشتر به دلیل توانایی آن در تمرکز ذرات در نزدیکی CL قطره مایع شناخته شده است، اطلاعات کمی در مورد قابلیت جداسازی ذرات آن وجود دارد. (9-12) هنگامی که یک حلقه قهوه در لبه یک قطره در حال تبخیر شروع به تشکیل می کند، یک منطقه خالی محدود بین لبه جلویی تک لایه ذره و CL سنجاق شده وجود دارد. جالب توجه است که طول شعاعی این ناحیه در محدوده وسیعی از اندازه قطرات و رطوبت نسبی ثابت می ماند، با این حال به اندازه و غلظت ذرات (13) و همچنین زاویه تماس محلی بستگی دارد. (14) از آنجایی که ضخامت منیسک قطره به تدریج به سمت CL کاهش می یابد، ذرات منتقل شده توسط اثر حلقه قهوه ممکن است در موقعیتی متوقف شوند که اندازه ذرات فردی با ضخامت منیسک موضعی مطابقت داشته باشد. در نتیجه، انتظار می رود ذرات کوچکتر در مقایسه با ذرات بزرگتر به CL نزدیکتر شوند، که منجر به جداسازی ذرات وابسته به اندازه می شود (شکل 1a)

جداسازی و غلظت اجزای مولکولی/سلولی در سیالات بیولوژیکی فرآیندهای مهمی برای افزایش نسبت سیگنال به نویز برای بهبود حد تشخیص تست‌های تشخیصی است. 

آلفا...
ما را در سایت آلفا دنبال می کنید

برچسب : قهوه روبوستا برزیل, نویسنده : آلفا alfacofee بازدید : 76 تاريخ : پنجشنبه 1 دی 1401 ساعت: 23:00